EN 

| NL

Meisje met plank 2000

75 x 200 cm
acrylverf en fototransfer op transparant doek
aangekocht door het Kennemer Gasthuis in Haarlem

autonoom

Bij de eerste series op rijstpapier is het uitgangspunt steeds een foto die letterlijk verbonden is met de tijd dat ik een kind was. Daar gebruikte ik mijn vaders documentatie voor: onze kinderfoto’s, zijn vogelfoto’s. Tegenwoordig kan de drager en de gebruikte techniek van alles zijn en komt het beeld voort uit mijn eigen documentatie en verzamelingen: kindertekeningen, gevonden plaatjes, gebruikt textiel - vaak in combinatie met tekstfragmenten. Maar steeds opnieuw is het verhaal hoe het zien en ervaren in de kindertijd zich verhoudt tot de dilemma’s van de volwassen wereld.

Open plek 2000

85x85 cm
acrylverf en fototransfer op transparant doek

Driekleuren bos 2000

99 x 99 cm
acrylverf en fototransfer op transparant doek
aangekocht door het Kennemer Gasthuis in Haarlem

Denk aan mij 1995

150 X 280 cm
hout/glas/print op doek
Midsland aan Zee, Terschelling tijdens Oerol

Winter ´63 1996

16 x 103 x 92 cm
zeefdruk op plexiglas
strandpaviljoen de Branding,Terschelling tijdens Oerol

Vogel op het wad 2001

120,5 x 99 cm
acrylverf en fototransfer op rijstpapier

Jonge vogel 2005

70 x 80 cm
fototransfer op rijstpapier

Pannenlappen 2005

59 x 96 cm
fototransfer op rijstpapier

Je maintiendrai 2005

80 x 80 cm
acrylverf en fototransfer op rijstpapier

So precious 2010

40 x 78 cm
geborduurd op antiek textiel
ism Mokhtar Alam

Vulnerable 2009

30 x 44 cm
geborduurd op antiek textiel
ism Mokhtar Alam

Protection 2009/2010

geborduurd op cowboypak en antiek schortje
ism Mokhtar Alam

Oerjurkje 2010

49 x 56 cm
geborduurd op antiek jurkje
ism Mokhtar Alam

Onderwereld en bovenwereld 2010

118 x 83 cm
geborduurd op stramien
ism Mokhtar Alam

Input output 2010

175 x 90 cm
geborduurd op antiek textiel
ism Mokhtar Alam

Instructions for life 2010

geborduurde jurkjes aan geluksbevorderende kronkelstokken uit Nepal
ism Mokhtar Alam

autonoom

Bij de eerste series op rijstpapier is het uitgangspunt steeds een foto die letterlijk verbonden is met de tijd dat ik een kind was.

samenwerken

Op een gegeven moment was uitsluitend met kunst bezig zijn niet meer genoeg. Ik ben me gaan richten op projecten waarin ik samenwerking zoek met niet-kunstenaars.

ontmoeting en uitwisseling

Nepal is ook een werkplek: het overal aanwezige handwerk en ambacht is voor mij een bron van inspiratie.

documenteren

Bij documenteren gaat het om goed kijken en luisteren, het moment waarnemen dat er iets ontstaat wat er toe doet en daarop inhaken.